bila hati terasa sunyi ,di sini ku luahkan rasa hati.....

Ahad, 27 Mac 2011

~mencari kehidupan~

terkadang hidup ini banyak sangat rintangan dan cabaran yang harus di tempuh..menjadi hidup sebagai seorg manusia bkn la mudah seperti makhluk2 yang lain....sebagai khalifah di muka bumi Allah, kita dibebani dengan tanggungjawab yang terlalu berat untuk di tanggung....dan sampai terkadang tu aku seniri pon dah rasa cam x tertanggung sume tanggungjawab tu pada Nya......aku banyak dosa dgn Nya....adakah Dia akan mengampuni segala dosa yang telah aku lakukanSesungguhnya aku tahu yang Allah itu maha pengampun lagi maha mengasihani makhluk Nya.. Dari  Nya kita datang dan kepada Nya kita perlu mengabdikan diri sepenuh hati..bukan pada harta dubnia yang hanya pinjaman semata2...
Manusia seperti aku sering lupa dan leka dengan dunia....terlalu asyik dengan dunia ini yang hanya tertumpu kepada keseronokan sampai aku terlupa siapa diri ku disisi Allah SWT....Ya Alllah Ya Tuhanku, sesungguhnya hanya kepada engkau aku bermohon..kau berikan lah aku petunjuk hidup didunia dan diakhirat....sesungguhnya aku tidak mahu hidup dikalangan  orang2 yang kufur..........kau maafkan lah segala kesilapan yang pernah aku lakukan..kau hapuskanlah segala dosa ku Ya Allah..kau beri kan la aku keberkatan hidup disisi mu Ya Allah.Kau berikan la aku jodoh yang baik dan keturunan yang sntiasa menginggatiMu ya Allah.........
Malam ini aku terpanggil untuk menginsafi diri ku yang terlalu kerdil  Ya Allah.kau bantu lah hambaMu yang hina ini Ya Allah..kau makbulkan lah permintaan hambamu ini Ya Allah...Kau tempatkanlah diri ku dikalangan org2 Yang beriman .....amin ya rabbal alamin.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan